mandag den 24. januar 2011

Mr. Possum and the typhoon

Saa gik den foerste weekend i Palmy. Efter at have vaeret rundt i lokalomraadet, baade omkring Massey og i Palmy city, havde jeg besluttet mig for at tage lidt paa tur og se nogle af de rigtig turistede steder. Men ak...der blev varslet om en tyfon laengere nordpaa lige der, hvor jeg gerne ville hen, saa jeg besluttede, at det nok var bedre at blive hjemme og finde paa noget andet at lave.
Loerdag formiddag tog jeg derfor paa turistinformationen i Palmy og bookede min udflugt til Rotorua i naeste weekend. DET glaeder jeg mig meget til, og sa haaber jeg tyfonen er draget videre. Vejret var skoent saa jeg gik lidt rundt og tog saa bussen hjem igen.
Det blev til en tur i loebeskoene loerdag eftermiddag.....det er altsaa godt nok skoent ikke at skulle have flere lag toej, hue, vanter, lygter, refleksvest osv paa! Bare shorts og T-shirt og saa afsted. Jeg havde set paa Massey-kortet, at der gik en vej syd om campus og i forlaengelse af den vej, jeg bor paa, som hedder "Dairy Farm Road" og den gaar videre over i "Poultry Farm Road". Der maatte jeg simpelthen kunne finde dyr! Og det kunne jeg. En hel flok fistulerede koer daskede rundt for sig selv og noed solskinnet paa en mark, mens en kaempe folk sortbrogede koer gik paa en anden mark. Faar i massevis, en slags vildt - ret store, og igen koer men en anden slags...de lignede jersyer dyppet i tjaere til midt paa maven :-). Midt paa vejen laa der pludselig en doed Brushtailed Possum. Den saa bloed og lidt nuttet ud, men den er aabenbart ikke saerlig populaer her, da den baerer sygdomme. Men soed ser den da ud :)

 

Loerdag aften kom tyfonen til Palmy. Det startede med stille og rolig regn og saa skal jeg ellers love for, at der kom vand. Det piskede og ruskede resten af loerdagen, hele soendagen og mandag formiddag! Det var bestemt ikke vejr til at bevaege sig udenfor. Jeg fik saa laest Jordens Soejler og set Lord of the Rings - saa lidt af NZ fik jeg set omend det var paa film ;-) Da det var til at komme ud igen, var store grene var revet af traerne og masser af blade floej rundt. Men nu er det heldigvis blevet solskin og varmt igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar