tirsdag den 18. januar 2011

Safely arrived in New Zealand!

Jeg er ankommet godt til Palmerston North - byen hvor Massey University ligger. Indbyggrtal på ca 50000.
Turen var lang, ca 35 timer med et minimum af vente tid i de forskellige lufthave, og det kan bestemt godt mærkes. En sjov oplevelse var i Los Angeles, hvor jeg skulle gennem immigration selvom det bare var en kort mellemlanding på 2 timer, men manden der, kunne tale dansk, så han var lige ved at glemme fingeraftryk osv fordi han simpelthen bare måtte tale dansk!
Men sikken en fantastisk følelse at gå ud af terminalen i Auckland kl 7.30 i 20 graders varme - OK jeg havde alt for meget tøj på, men en skyfri himmel, sol og duften af græs, sommer og lyden af fugle, ja det var helt vildt skønt. Jeg sad udenfor et par timer og nød det inden jeg skulle flyve til Palmerston. Jeg blev kigget lidt på som jeg sad der med mit vintertøj ved siden af :-D Der var en lille times flyvetur fra Auckland til Palmerston og jeg havde en god vinduesplads, hvor jeg kunne sidde og svælge i smukke landskaber. En god blanding af bakker og bjerge med små byer, floder og søer og marker, hvor høsten er i fuld gang, græssende køer og får, vulkaner og kyst. Simpelthen det hele.
Jeg blev hentet i lufthavnen af Fran fra Massey, og hun kørte mig til mit nye hjem. Jeg fik lige skiftet til shorts og T-shirt....man kan godt se, at det er MEGET lang tid siden mine ben har været luftet, de er nærmest blændende hvide! Fran kørte mig en tur rundt i byen, hvor jeg fik handlet (lækre nye lokale grøntsager, frugt mm) og en tur rundt om universitetet. Derefter gik jeg i koma-søvn og sov 15 timer i træk! DET var skønt og nu er jeg ved at være klar til min første arbejdsdag i morgen. Glælder mig og er spændt på at møde allesammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar